Saturday 19 September 2015

Calamari with potatoes



Poslije godišnjeg odmora povratak u staru poznatu rutinu donio je i nove izazove. No, još uvijek pod dojmom godišnjeg odmora, na neki način, ovaj vikend odlučila sam dio morskih draži i mirisa unijeti u  svoj dom. Za ručak sam pripremila lignje sa krompirom. Iako na prvi pogled izgleda komplikovano za pripremu, vjerujte ni u najmanju ruku to nije. Lignje se veoma brzo i jednostavno pripreme. Dinstala sam ih zajedno sa bijelim lukom, crvenim lukom i persunom 15 minuta. Kao prilog dodala sam  kuhani krompir sa peršunom, cijeđeni limuna te začine. Vrlo jednostavno. Ako želite impresionirati i iznenaditi svoje najdraže ovo je odlično jelo. 
________________________ 


After holidays I was happy that I come back to my old familiar routine which has brought  me a new challenges. But still haunted on holiday, in some way, this weekend I decided to bring a part of sea charms and fragrance into my home. Also,  for  lunch I prepared calamari with potato. Although at first glance looks complicated to prepare, but believe me it is notSimmering them with garlic, red onion and parsley for 15 minutes. As a side dish I added cooked potatoes with parsley, squeezed lemon and spices. Very easy and fast to do. If you want to impress and surprise your loved ones this is a great dish. Enjoy your meal.

No comments:

Post a Comment